onsdag 9 december 2009

Ingen Rudolf till julbordet

Eller, ja, en flaska har jag i alla fall kvar som jag kan spara till dess som jag köpte i Nordstan i lördags när jag förvånat hittade den i hyllorna där. Den är tyvärr helt slutsåld redan hälsar Brill. Väldigt roligt för Dugges tycker jag, men jag skulle gärna ha sett att några flaskor finns att uppbringa då jag tänkt ta med mig både Rudolf och Ocean julöl till Jämtland där jag kommer fira helgerna och äta skinka. Det får bli folkölsvarianten av Rudolf i stället om nu den finns kvar. Tur i alla fall att inte systembolagets ölsortiment står och faller med just Rudolf. En liten hälsning till Dugges: Brygg mer julöl nästa år om kapacitet finns!

3 kommentarer:

  1. Å andra sidan kan man inte ta hur mycket kapacitet som helst till ett öl som inte finns i mer än beställningssortimentet, krogar och 1 Systembolagsbutik.

    SvaraRadera
  2. ICA focus (Gårda) har gott om folkölsvarianten om det kan vara nån tröst...

    SvaraRadera
  3. Skönt på sätt och vis, då slipper jag våndas över kostnaden att beställa ett kolli...

    SvaraRadera